.. :: 293 :: ..

طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

.. :: 293 :: ..

طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

سیمای حسین (ع) در روایات

1.  از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود : حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت هستند1.

 

2.  و در روایات دیگری آمده است که : جمعی با رسول خدا (ص) به میهمانی می رفتند و آن حضرت پیشاپیش آنان حرکت می کرد. در اثنای راه، حسین (ع) را دید و خواست او را در آغوش بگیرد و حسین (ع) به این سو و آن سو می دوید، پیامبر اکرم از مشاهده این حالت تبسم می کرد تا آنکه او را در آغوش گرفته یک دست خود را به پشت سر و دست دیگر را به زیر چانه او نهاد و لب های مبارکشان را بـر لب های حسین (ع) قرار داده بوسـه زد و فرمود : « حسین از من است و من از اویم، خداوند دوست دارد کسی را که او را دوست دارد »2.

 

3.  و نیز از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود : « کسی که حسن و حسین ­­علیهما السلام را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و کسی کـه آنهـا را دشمن بـدارد بـا من دشمنی کرده است »3.

 

4.  راوی می گوید : به خدمت رسول خدا (ص) شرفیاب شدم و دیدم که حسن و حسین علیهما السلام روی دوش اویند، عرض کردم : ای رسول خدا! آیا این دو را دوست می داری؟ فرمود : برای چه دوست نداشته باشم در حالـی که این دو گلهای منند از باغ دنیا4.

 

 

1. طبقات ابن سعد ، ترجمه امام حسین 28.

2. طبقات ابن سعد ، ترجمه امام حسین 27.

3. طبقات ابن سعد ، ترجمه امام حسین 26.

4. کنزالعمال 13/671 ح 37711.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد